måndag 23 april 2012

Det börjar ta sig

Nu äntligen börjar man känna att våren är i full gång. I går bytte vi till sommar däck på nissi. Och idag har värmen börjat visa sig. Fåglarna sjunger som alldrig förr och flygorna solar sig på hus väggen.Blommarna försöker med all karft ta sig upp ur marken och visa lite färg i den tråkiga gräsmattan. Och precis när allt är så bra har jag  förståss dragit på mig en förskylning. Halsen känns som ett sandpapper och jag börjar märka att rösten vill ge upp.
Men annars går allt bra med parktiken och allt. Läraren var och hälsade på mig idag och han värkade vara nöjd med affären och tyckte att här kan jag gå hela dagen. Nöjd som han var styrde han bilen mot vasa och jag fortsatte med mitt.
Nu blir det något varmt att dricka så min hals blir glad igen!





1 kommentar:

  1. Niin se kevät tulee:) Omassa pihassani ei ole enään yhtään lunta,ja koko piha on jo haravoitu!!
    Nyt jännittää mitä mullan alta nousee,vai onko myyrät syöny kaikki kukkasipulit ;D

    SvaraRadera