måndag 14 maj 2012

Länge sen

Kan börja med att meddela att det kommer att vara ganska tyst här på min blogg över sommaren. Men jag skall försöka uppdatera så mycket som möjligt men tänkte informera bara så att ni vet. 
Är fortfarande på praktik vid rautia, men har bara två veckor kvar sedan får jag börja sommar jobba. Yes! Äntligen lite pengar att rör sig med. Som vanligt kommer jag att sommarjobba vid Nordic lights. Har varit där nu i tre somrar och trivs bra så varför byta!?
Med träningen går det bra. Idag har jag vilodag har jag bestämt eftersom jag igår kände av att benen började bli trötta efter en hel veckas träning, plus att det är storm där ute så det lockar inte precis att ge sig iväg på länk idag. Men imorgon blir det nya tag.  Har redan nu efter typ två veckors springande märkt att jag orkar springa längre och längre varje gång. Kan man träna upp konditionen så pass snabbt eller orkar jag mer än vad jag trodde i början? Hur som helst går det bra och jag nöjd så.
För alla er som inte har en puls-klocka men ändå vill se hur snabbt, hur långt  och hur länge ni är och promenerar/springer/cyklar vill jag rekommendera en  app som funkar säkert till alla smart telefoner. Den heter joggkompis och är jätte bra tycker jag. Där får man se en karta var du har varit, hur långt, hur länge, när var du snabbast typ allt. Det ända jag saknar är en kalori-räknare. Den bara uppskattar kalorierna och jag litar inte på den. Och så drar den ganska mycket ström ur telefonen, men det gör allt nu för tiden.

Och så vill jag säga GRATTIS till alla mammor! Bättre sent än aldrig! :)
Mammas mors dags tårta!













3 kommentarer:

  1. Ja har en x-tra polar pulsklocko ifall d vill ha ! Mäter puls kalorie.... Osv. Men int nå sträcko!

    SvaraRadera
    Svar
    1. No sko ja kuna ta an no. Ja sko ju si kalorie tå. He e he ja sko vila sii:)

      Radera
  2. Säkert kan kondisen bli bättre på två veckor. Bra jobbat!

    SvaraRadera