måndag 20 februari 2012

Skolarbete

Började som vanligt klockan 8 idag i skolan. Hade en ny lärare som vi inte haft förut. Det blev en mycket kort skola dag. Men istället fick vi ett ämne som vi ska skriva en uppsatts om. Vi blev indelade i grupper och jag fick Sara och Bella i min grupp. Vi fick ämnet Byggnadsstilar på 1900-1970 talet. Vi bestämde oss för att åka till mitt för att göra uppgiften. Det började med en kopp kaffe och kolla lite på google om vi skulle hitta en bra webb sida. Men efter en stund blev det pratat om allt annat än skolarbeten. Några timmar senare kom vi fram till att vi ska försöka oss på uppgiften på nytt på onsdag. 
Imorgon ska vi ha första hjälpkurs hela dagen. Den kursen tycker jag hör till allmänutbildningen och borde vara redan på högstadiet så att alla skulle ha den kursen. Jag ser riktigt framemot morgondagen och hoppas att jag får lära mig något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar