måndag 6 februari 2012

Vilken dag!

Började skolan klockan 8  idag. Det var yrkesprovets första dag så det fanns mycket att göra. Väggarna gick ganska fort att plattlägga. Blev kanske inte riktit som mina beräkningar, men för att vara andra gången i mitt liv jag lägger kakel är jag helt nöjd. Golvet däremot hade jag lust att spränga sönder. Efter att jag suttit på golvet och stirrat in i mitt bås och tyckt synd om mig själv en stund gick det lite bättre. Mitt golv blev lite snett, men hela mitt bås är snett så den matchar då iallafall. Imorgon skall jag sätta dit sista plattraden (som man ska sätta fast sist) och sen skall jag foga och till sist mycket silikon. Om jag hinner allt det imorgon är jag klar med yrkesprovet! Det skulle nog kännas skönt. Men man skall inte ta ut segern i förskott!

2 kommentarer: